انواع دوربین مداربسته چیست؟

دوربین های مداربسته می توان به سه دسته زیر دسته بندی کرد:

براساس فرمت و بستر ارتباطی

بر اساس قاب و دوربین

بر اساس شکل ظاهری

هر کدام از موارد بالا نیز دارای انواع مختلفی می باشد که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

انواع دوربین مدار بسته بر اساس شکل ظاهری

دوربین های مادون قرمز ir

اسپید دام

دام dome

صنعتی

مینیاتوری

انواع دوربین مدار بسته بر اساس نوع فرمت و بستر ارتباطی

آنالوگ ANALOG

HD

تحت شبکه IP

 

انواع دوربین بر اساس قاب و دوربین

– مخفی

– ضد آب قاب بزرگ

– قاب فانتزی

انواع دوربین مداربسته

حال در ادامه مقاله دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر میخواهیم به مزیت های دوربین مداربسته بپردازیم.

مزیت‌های دوربین مداربسته چیست؟

دوربین‌های مداربسته با توجه به کارایی بالا و عملکرد مناسب می‌تواند مزیت‌های مختلفی در بر داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

افزایش امنیت

اولین مزیت آن‌ همانطور که گفته شد. افزایش امنیت منزل و محل کار است و می‌توان گفت که دوربین مداربسته سبب کاهش ارتکاب جرم می‌شود. چرا که دزد‌‌ها از نزدیک شدن به محل‌هایی که دارای امنیت کافی باشد می‌ترسند.

دریافت خسارت از بیمه

اگر در محیط کار یا منزل خود از دوربین مدار بسته استفاده کرده باشید. در صورت سرقت از آن‌ها می‌توانید بخشی از خسارت خود را از بیمه دریافت کنید.

زیر نظر گرفتن عملکرد کارمندان

با استفاده از دوربین مداربسته می‌توانید عملکرد کارمندان خود را زیر نظر داشته باشید. که این موضوع در افزایش بازده کاری آن‌ها نقش دارد. این مزیت را نمی‌توانید با استفاده از دزدگیر‌ها داشته باشید. و به نوعی این موضوع یکی از تفاوت دوربین مدار بسته و دزدگیر است.

کنترل تردد خودروها

اگر می‌خواهید از ورود و خروج ماشین‌ها با خبر باشید. تا در صورت بروز مشکلی از طریق پلاک آن شخص را پیدا کنید. دوربین مداربسته به کمک شما می‌آید.

افزایش حفاظت شخصی

گاهی استفاده از دوربین مداربسته می‌تواند حفاظت از شخصی باشد. به عنوان مثال فرزند خود را می‌توانید از راه دور کنترل کنید و یا در صورت کمک خواستن والدین سالمندتان می‌توانید، سریعا خود را به خانه برسانید. برای اینکه بیشتر متوجه شوید که دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر با ما همراه باشید.

تا به این جا در مقاله دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر به طور کامل دوربین های مداربسته را بررسی کردیم حال میخواهیم در مقاله دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر  به بررسی کامل دزدگیر هم بپردازیم. پس تا پایان این مقاله با ما باشید.

 

armadezh
ارسال دیدگاه