انواع سنسور دزدگیر چیست؟

انواع سنسور دزدگیر چیست؟ این نوع سیستم برای آن که بتواند امنیت را از جهات مختلف برای اماکن مختلف ایجاد کند دارای سنسور‌های متنوعی است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

حرکتی

مگنت

حرارتی

سنسور چشمی حرکتی یا تشخیص حرکت

این نوع سنسور به طور کلی پرکاربرد‌ترین سنسور دزدگیر‌ها هستند که به راحتی حرکات‌ اشیا یا اشخاص را متوجه شده و در این صورت فعال شده و آژیر می‌کشد. سنسور های حرکتی بر اساس گرمای جسم محرک عمل میکنند و با استفاده از امواج مادون قرمز حرکت را تشخیص میدهند. در حالت پیشرفته تر این سنسور ها می توانند با تشخیص حیوانات خانگی از انسان ها هشدار را برای حیوانات خانگی فعال نکنند. به این چشمی های پیشرفته سنسور وزنی گفته میشود.

سنسور مگنت

از دیگر موارد سنسور‌های کاربردی دزدگیر‌ها مگنت است. مگنت از دو قطعه (تیغه) تشکیل شده است که یک تیغه آن بالای چارچوب درب و دیگری روی درب نصب میشود و یا بر روی پنجره‌ها قرار می‌گیرد و در صورت باز شدن در یا پنجره و از هم جدا شدن این دو قطعه آژیر می‌کشد.

 

 

انواع سنسور

سنسور لرزش

وظیفه اصلی این سنسور تشخیص لرزش و تکان در اجسام است. این سنسور میتواند بر روی هر وسیله قیمتی و با ارزش نصب  و راه اندازی شود.

 

انواع سنسور

سنسور حرارتی

سنسور حرارتی می‌تواند برای حوادث و اتفاقات غیر متقربه به کار آید. این سنسور به دود بسیار حساس است و زمانی که دود بیش از اندازه افزایش پیدا کند، آژیر می‌کشد و بدین صورت از آتش سوزی جلوگیری می‌کند. این مزیت در دوربین مدار بسته وجود ندارد و به نوعی می‌توان یکی از تفاوتهای دوربین مدار بسته و دزدگیر را همین موضوع معرفی کرد.

سنسور دود

این سنسور برای تشخیص دود ناشی از آتش سوزی و سوختن اجسام استفاده میشود. سیستم های امنیت اماکنی که دارای سنسور دود و حرارت هستند قابلیت تشخیص و اعلام حریق یا Fire Alarm خواهند بود.

سنسور شکست شیشه

این سنسور توانایی تشخیص امواج صوتی حاصل از شکسته شدن شیشه را دارد و در نزدیکی

سنسور های حرارتی

armadezh
ارسال دیدگاه